Ahad, 20 Mac 2011

BN Tidak Jual Janji, Pembangkang Jual Ubat Musim Pilihan Raya


ASAJAYA, 19 Mac – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata Barisan Nasional (BN) tidak pernah menjual janji sepertimana parti pembangkang kerana BN mengutamakan kepentingan dan kebajikan rakyat.

Menurut beliau pembangunan di Sarawak yang jauh telah berubah hari ini berbanding daripada dahulu menujukkan berkat kepimpinan BN yang menunjangi kerajaan negeri dan hubungan baik dengan kerajaan pusat.

“BN bukan main atas angin dan sekadar jual janji seperti pembangkang. Kami datang bukan sebarang datang tetapi datang dengan buah tangan untuk membantu rakyat mengubah taraf hidup.

“Bak kata pepatah… Esok mungkin lebih baik daripada hari ini. BN tidak sama sekali mungkir janji. Cuma kalau lambat sedikit tu adalah…. Yang penting kita tetap laksanakan untuk rakyat.

“Tengok Sarawak hari ini bagaimana perubahan yang berlaku. Baik dari sudut infrstruktur dan pembangunan lain untuk rakyat luar bandar dan bandar. Kemudahan air, elektrik, pelabuhan, lapangan terbang dan banyak lagi yang telah mengalami perubahan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis bersama rakyat di Kg Semera, Saadong Jaya, di sini, hari ini. Turut hadir, Ketua Menteri, Tan Sri Taib Mahmud dan pimpinan BN yang lain.

Ribuan penduduk setempat memenuhi dewan dan melimpahi keluar semata-mata untuk mendengar dan melihat dengan lebih dekat pemimpin nombor satu negara.

Najib seterusnya menambah, kemajuan yang telah dicapai hari ini perlu dilonjakkan lagi agar segala yang dirancang dapat dilaksanakan sebaik mungkin.

“Sebab itulah kerajaan persekutuan beri peruntukan sewajarnya kepada Sarawak kerana kita menyedari itu adalah tanggung jawab kita dan kita mengimbangi kemajuan dan menegakkkan keadilan sosial,” katanya.

Meneruskan lagi ucapannya, beliau seterusnya mengingatkan rakyat negeri itu agar jangan sesekali melakukan eksperimen dalam soal pemerintahan negara.

Ini kerana katanya mereka yang berada pada tempat tersebut perlulah yang ada pengalaman di tampuk pemerintahan untuk memastikan masa depan generasi seterusnya.

“Jangan gadai masa depan anak cucu kita dan jangan letakkan mereka pada tempat yang tidak sepatutnya dan kita perlu letakkan orang yang ada pengalaman di tampuk pemerintahan.

“Kita boleh buat eksperimen tetapi di tempat lain dan bukannya dalam soal pemerintahan. Janganlah termakan hasutan kerana mereka hanya mahukan undi semata-mata

“BN bukan sahaja mahukan undi tetapi mahukan juga pembangunan untuk dilaksanakan terhadap rakyat. Pembangkang hanya datang ‘jual ubat’ pada musim pilihan raya sahaja dan akan hilang selepas waktu berkenaan,” katanya. – MediaUMNO

Tiada ulasan:

Catat Ulasan